klocka

fredag 15 februari 2013

Provat nytt foder!

Detta foder har jag kört åt Izor ett längre tag. Men jag tycker inte att han går upp i vikt någonting.
Han är ganska så tunn, skulle behöva lägga på sig minst 5 kg. 
Så när jag var till stan idag, gick jag in på " Reginas zoohörna" och funderade med tjejen som jobbade där. Talade om vad jag hade för ras, och att jag tycker han är för tunn för att vara hane. Så jag ville ha något annat och lite fetare foder. Då rekommenderade hon detta.........
Talade även om att han var lite känslig mot kött produkter. Blir "ganska" så risig i kistan.
Så då tog hon fram detta kycklingfoder. Så nu ska jag testa detta, och se om det blir bättre. Och han ökar några kilon.

Ha en fin kväll!
Kramen♥

12 kommentarer:

Anonym sa...

Åh,då håller vi tummarna för att det Nya fodret gör att Izor ökar i vikt/Kram från mig ♥ ...& Nospuss såklart till Izor!

Aurora sa...

izor kanske också rör på sig mer än han äter för. Kram

Mita sa...

Det är en hel vetenskap med fodret till våra husdjur. Hittar man nåt som funkar bra så är det toppen. Under alla år som man har haft hund så har det blivit en del märken.Hundar är ju olika individer så det som passar för den ena passar inte för den andra...
Nu kör jag med Royal Canin till båda hundarna. Peppe har ju seniorfoder och Bamse junior anpassat för cocker spaniel.
Hoppas det kommer funka bra för Izor. Han behöver nog ett mer energi rikt foder eftersom han rör på sig rätt mycket, och sen är det guld värt när magen är ok, annars blir det trist
En annan sak är ju att köpa ett bra foder som kanske kostar lite mer. Ett billigare kanske bara går rakt igenom och ingen näring hinner tas upp knappt. Så har man en hund som bajsar mycket kanske man får ändra om lite..
Lycka till för Izor-killen så han mår bra och går upp lite i vikt.
Kram vännen♥

House and Garden by Bia sa...

Tack för titten !!
Nu blir det matlagning här...flygande jakob...ett säkert kort!
Ha en trevlig helg!
Kram

Znogge sa...

Här är det tvärtom! En kastrerad hanne behöver hålla vikten och en överglupsk tid äter det han inte hinner få i sig. Så därför kör vi med Royal Canin light och det fungerar perfekt. Hoppas Izor ska gilla sitt nya käk och lägga på sig lite.

Kram

ansepanse sa...

hoppas att det går bra med det nya fodret
och inte är Izor lik en schäfer inte
kramar och en fin fredagskväll

mariaikos sa...

Hoppas han gillar det nya fodret .
Vi ger Royal Canin foder till Ludde , har alltid köpt det . Han mår bra , har aldrig ens varit dålig i magen .
Ha en fin kväll.
Kram ♥

Siita sa...

Hoppas du hittar ett foder så han går upp i vikt. Kram

Therese sa...

Hoppas det fungerar! Här gick vi just över till Tello foder då vi hade det till amc å var så nöjda, så nu får bus det också fast för vuxen hund då givet vis. Trevlgi helg! KRAM

Sirpa sa...

Hej! Vill önska dig en skön helg! Jag tycker att Izor är jätte fin!
Kram Sirpa

Camilla sa...

Då får vi hoppas på det bästa nu då!
Kram!

Majken sa...

*håller tummarna*
Kycklingsmak är Zingos favvo :-)

Kram