klocka

måndag 27 februari 2012

Måndag!

Även denna helgen har svischat förbi i en rasande fart, trots jag jobbat fyra kvällar.
Så idag har jag en ledigdag, innan mina tre nattpass som börjar i morgon!
Vädret är toppen även denna dag, solen skiner och några grader kallt.
Så en promenad efter skoterleden blir det även idag :))

Hoppas detta väder även håller i sig nästa vecka, då barnen har sportlov.
Och veckar efter ska dottern ev, följa med en kompis och hennes familj till fjälls, det tycker hon ska bli skoj :))

Men någonting som bekymrar mig är: Ja som ni alla vet är ju dottern en som gillar att träna.
Men nu dom senaste veckorna efter hon åkt skidor eller sprungit på idrotten har hon klagat att hon har så svårt att andas efteråt??? ( hon är liksom tungandad).
Hon undrade om det är astma hon kanske fått???? så i morgon har vi tid på Vårdcentralen klockan 07:00. Då ska hon få göra ett blåstest för att se vad detta beror på.
Men eftersom astma och allergi ligger nära till hands är det inte helt omöjligt att det är någonting sådant hon råkat ut för :((
Men jag hoppas innerligt att det inte är någonting sådant som drabbat dottern.
Så det är nu bara att vänta och se vad testet säger!
Ha nu alla en fin dag i solen!

Kramen♥

6 kommentarer:

Miruschka sa...

Det finns väl något som heter "träningsastma"? Vet att många av "stortjejernas" kompisar hade besvär av det när de tränade/spelade matcher.

Sv: jo, J sa att hon inte ska åka i morgon!

Kram♥

Miruschka sa...

NU kom jag på vad det kallas: ansträngningsastma!!!

Majken sa...

det kan ju vara aktivitetsastma. Då kan det räcka att man har en snabbverkande luftrörsvidgare vid behov. Lycka Till!

Ha en skön ledig dag!
Kram♥

Siita sa...

Hoppas det inte är riktig astma hon åkt på. Det har min ena dotter o det är jobbigt. Kramar

ansepanse sa...

håller tummarna för att det inte ska vara något sådant
bamsekramar vännen

gunsan sa...

Förhoppningsvis så är det "bara" ansträngningsastma o då brukar ju spray vara toppenbra.

Lycka till hos doktorn;))

kramizzzz